Kategorier
Nyhetsbrev
Vil du bli bedriftskunde?
Vi får daglige telefoner og e-poster fra bedrifter som ønsker å handle hos oss på faktura, og lurer på om og hvordan dette er mulig.
Her følger en liten guide, og litt FAQ/ofte stilte spørsmål som dukker opp i innboksen og på telefonen vår.
Se priser uten MVA
Mange bedrifter ønsker å vise prisene uten MVA, så for de som vil det, så er det bare å gå til www.riktighandel.no og scrolle seg helt ned på siden. Der finner du et valg som ser slikt ut:

Her er det bare å klikke på Vis priser ekskl. mva så er den saken ordnet. Man vil da tydelig se dette spesifisert under prisen når man er inne på et produkt:

"Har dere dette på lager?"
De fleste bedrifter som ringer har allerede vært inne på nettbutikken vår og funnet noe de er interessert i, og ringer for å spørre om vi har det på lager. Vi driver ikke med "drop shipping" eller "cross stocking" og slike ting. Vi lagerfører alle produkter selv, i vårt lager på Hommersåk i Rogaland. Kort sagt kan man si at dersom det er mulig å kjøpe produktet, så har vi det på lager. Hvis det er en stor blå knapp som ser slik ut på produktsiden:

så har vi produktet på lager. Da er det bare å fylle ut antallet man ønsker, og klikke på denne knappen. Alle varer som er utsolgt markeres tydelig med denne i stedet for:

og det er ikke mulig å legge det i handlekurven.
Dersom man ønsker, så kan man sette seg opp på E-postvarsling på produkter som er utsolgt. Man fyller da inn e-postadresse i dette feltet, og blir automatisk varslet når vi får inn varen igjen:

"Jeg vil ha en eske med bolter. Hvor mange er det i en eske?"
Dette er et av spørsmålene vi hører mest på telefonen - muligens fordi vi har 25% rabatt på hele forpakning av syrefaste festemidler.
Svaret er egentlig enkelt:
Det varierer alt etter størrelsen på produktet. Er man, for eksempel, ute etter M2-skiver av typen DIN 125, så er svaret 1000 stk. Men er du ute etter samme skive i M52 så er det bare 10 stk. i hver pakke.
Så hvordan kan du vite hvor mange du skal bestille for å få en hel pakke?
Vi kan ta utgangspunktet i en helt vanlig M10-bolt. Klikker du deg inn på denne siden - DIN 933 M10x40mm - så ser du at det står oppgitt kvantumsrabatt mellom prisen og Kjøp-knappen:

Det betyr, enkelt å greit, at M10x40mm helgjenget sekskantskrue kommer i esker på 100 stk.
Kvantumsrabatten legger seg dermed på automatisk, dersom du fyller ut 100 (eller flere) i Antall-feltet, før du trykker på Kjøp.
Kvantumsrabatten slår forresten også inn selv om ting er på tilbud, så det kan være verdt å følge litt med på.
Handling og betaling
Når du har lagt alle varene du vil ha i handlekurven, klikket på Kasse øverst i høyre hjørne, og skal gjennomføre handelen må du først oppgi postnummer, for å beregne og velge fraktmetode. Du vil da få opp fraktalternativene:

Ønsker du varene levert på døra direkte til din bedrift, så velger du Bedriftspakke Postnord.
Under fraktalternativene velger du betalingsmåte, og der er her du velger bedrift:
Fyll så inn opplysningene under Kundeopplysninger:

NB! For å kunne fortsette må du velge Jeg godtar kjøpsbetingelsene og at bestillingen medfører en betalingsforpliktelse.
Ja, jeg ønsker å motta e-post med gode tilbud, tips triks og smarte løsninger er valgfritt for de som ønsker å motta våre nyhetsbrev med tilbud, rabattkoder, konkurranser, og lignende.
Når informasjonen er utfylt, så er det bare å klikke på Send bestilling, så går resten av seg selv!
Vi mottar da ordren din, pakker den, og registrerer den klar for henting av transportør. Kommer bestillingen inn før transportøren har henta dagens pakker - normalt mellom kl. 13 og 15, så går den ut samme dag.
Faktura blir sendt som e-post etter at varene er pakket og registrert klar for henting.
Kan jeg få EHF-faktura?
Ja, det kan du!
Systemet vårt velger e-post som standard for faktura, men vi kan slå det over på EHF manuelt dersom det er ønskelig.
Dette kan vi ordne på to måter. Du kan legge inn en kommentar før du velger leveringsmåte:

og skrive at du ønsker EHF, eller så kan du kontakte oss og be om det etter at du har bestilt. Fint om du oppgir ordrenummer på denne henvendelsen, så er det enklere for oss å finne bedriften i systemet. (PS! Du trenger bare gi beskjed en gang om dette - fakturasystemet lagrer dette valget til neste bestilling.
Kredittvurdering
For å kunne tilby gode vilkår til alle våre kunder, kredittvurderer vi alltid nye bedrifter. Dersom din bedrift ikke blir vurdert som kredittverdig, ber vi kun om forskuddsbetaling på den første bestillingen. Du får informasjon om dette på e-post, og så fort betalingen er registrert, er pakken din på vei.
Andre spørsmål?
Lurer du på noe som ikke er dekket i denne guiden? Ikke nøl med å kontakte oss!


